Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

Solus Ipse

Ντύσε τη σιωπή σου μ' αυτό: Jinx - Tuxedomoon

Δεν καταλαβαίνω τα γράμματα μου
Δεν ξέρω, ίσως και να μην τα καταλαβαίνω επειδή είναι δικά μου
Ίσως να μην έμαθα ποτέ να ζωγραφίζω με νερομπογιές.
Ούτε να καταλαβαίνω την ανάσα της νύχτας στο παράθυρό μου.

Κι έχω την αίσθηση πως δεν καταλαβαίνω
ούτε όσα μου ψιθυρίζει ο αναστεναγμός σου τα πρωινά.
Λες, πως είναι παράξενο να μην καταλαβαίνω ποτέ, τίποτα.
Μα, με όλο το θάρρος που μου δίνει η φαντασμένη σιγουριά στον ήχο σου,
νομίζω πως ούτε κι εσύ καταλαβαίνεις.
Συγχώρα με αν γίνομαι σκληρή μαζί σου

Δεν νομίζω πως μπορείς να καταλάβεις
τις φρενήρεις έννοιες, τους σκοτεινούς μου ορισμούς
ή τους κοιμισμένους μου ενδοιασμούς.
Με όλο το θάρρος,
είσαι βλάκας αν νομίζεις πως καταλαβαίνεις
τις λέξεις που κρύβονται στα μυστικά μου διαβήματα
ή εκείνες που σφυρηλατούνται στα στήθη της χαμένης μου ύπαρξης.
Ακόμη κι αυτές που συμπεριφέρονται σαν να τις ξέρεις, σαν να σε ξέρουν
Σαν να γνωρίζεστε.

Χαμένος χρόνος, τα μεσημέρια που κάθισες μαζί τους στο μπαλκόνι
και καμωνόσουν, δήθεν μου, πως προσπαθείς να λύσεις τους γρίφους τους
Τραγέλαφος !
Ή εκείνα τα καλοκαίρια που έψαχνες μεσημεριάτικες προφάσεις
για να το σκάσεις απ’ το κρεβάτι της κενοδοξίας σου.

Ίσως να μην έμαθα ποτέ μου ν’ ακούω παραμύθια
Ήμουν πολύ απορροφημένη, να βρίσκω τα δικά μου νοήματα στις λέξεις
Να τις επαναπροσδιορίζω με ασίγαστη επιμονή
Να τις μαθαίνω άλλα μονοπάτια, πρωτόπλαστα

Δε καταλαβαίνω ούτε τα χαραγμένα μονογράμματα στα παγκάκια
οι ανθρωποι νομίζουν πως είναι κάτι το ξεχωριστό,
Πως αν γράψουν τ’ αρχικό, απ’ τ’ όνομα που νομίζουν πως έχουν,
σ’ ενα τυχάρπαστο παγκάκι, σε μια πολύβουή πλατεία
θα μείνουν ανεξίτηλοι

Οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν, -σαν κι εμάς
Πως για να μείνεις ανεξίτηλος
πρέπει ν’ αφεθείς
και στο πέρασμα του χρόνου να σβήσεις

Ίσως να μην έμαθα ποτέ να σχηματίζω κύκλους
στο νερό απ’ τις λακούβες των δρόμων
Να μην έμαθα ποτέ να κολυμπάω
Ή να κάνω ποδήλατο χωρίς χέρια
Ίσως και να μην έμαθα ποτέ να καταλαβαίνω

 αΘηνά.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου